Parodontologija – bodyguard kakvog zubi zaslužuju

Parodontologija je grana stomatologije koja se bavi liječenjem zubnog mesa (upale desni). Procjenjuje se da danas sve više ljudi ima problema s nekim oblikom bolesti desni, a više se ne može osloniti ni na dobne skupine koje su izložene različitim oblicima parodontalnih bolesti. Najčešći način za liječenje parodontoloških problema je metoda kiretaže zubnog mesa.

Kako liječiti bolest parodonta?

U posljednje je vrijeme parodontologija doživjela najveći napredak. Do sada smo parodontozu smatrali neizlječivom bolesti zubnog mesa i prihvaćali činjenicu gubitka zubi.

Međutim, novim metodama liječenja imamo izvanredne rezultate: zubi se učvršćuju, a zubno meso postaje zdravo.

Prema stupnju uznapredovalosti bolesti desni, naši stomatolozi će Vam najbolje savjetovati i odrediti koji načini liječenja bi bili adekvatni za Vaše trenutno stanje. Bolest parodonta se uglavnom liječi parodontnom terapijom koja se određuje prema stadiju uznapredovalosti bolesti. Liječiti se može kiretažom na način da se posebnim lancetama ulazi u parodontne džepove i vrši se kiretaža (struganje) plaka oko korjena zuba.

Uoče li se simptomi i krene s liječenjem na vrijeme, rezultati su uglavnom jako pozitivni.

Kontaktirajte nas
  • Najmodernije metode

U stomatološkoj poliklinici Štimac najnovijim će se metodama parodontološke terapije stručno i iskusno osoblje na čelu s doktoricom Majom Jagodić-Štimac i Filipom Štimcem pobrinuti da se Vašem problemu pristupi na najadekvatniji način.
  • Kvalificirani stručnjaci

Parodontološka je terapija vrlo bitan segment u procesu liječenja zubnog mesa i zato je vrlo bitno odabrati stručnjake koji će se pobrinuti da krajnji rezultat bude povoljan za pacijenta, a da se pritom koriste najbolje metode za tretiranje zubnog mesa.

Tretiranje spuštenog zubnog mesa ili visokog zubnog mesa (gummy smilea)

Ukoliko zubno meso ili gingiva prelazi krunu zuba (vidljivi dio zuba) moguće je kirurškim ili laserskim putem ukloniti višak zubnog mesa. Također kada se radi o visokom zubnom mesu (tzv. gummy smileu) moguće je kirurškim ili laserskim putem podignuti to zubno meso i postaviti ljuskice za zube kako bi se produljio zub i time vizualno dobila bolja proporcija zuba i zubnog mesa. Kirurška ili laserska gingivektomija provodi se najčešće radi estetskih razloga i tretman koji je prateći je estetsko postavljanje ljuskica za zube.

Pitaj doktora

Koji su simptomi i posljedice bolesti parodonta?

Postoji više oblika parodontnih bolesti, od sasvim blagih slučaja gingivitisa pa sve do trajnih upala desni ili parodontitisa. Simptomi bolesti desni su vrlo neugodan osjećaj zbog bolnog žvakanja i nemogućnosti konzumiranja određenih prehrambenih proizvoda, polako povlačenje zubnog mesa i sve veće ogoljenje zuba ili crvenilo i natečenost zubnog mesa. Vrlo česti simptom bolesti parodonta može biti i neugodan zadah koji jednostavno ne nestaje, a javlja se zbog viška bakterija u usnoj šupljini.

Ako se takvi simptomi ne počnu liječiti na vrijeme, bolesti desni mogu uzrokovati ozbiljne infekcije koje dovode do ispadanja zubi ili gubitka koštane strukture koja podržava zube. Danas je bolest parodonta vrlo raširena bolest i smatra se najčešćim uzročnikom ispadanja zubi kod starijih osoba. Zbog vrlo teških i trajnih posljedica, na takve je probleme potrebno što prije reagirati i potražiti pomoć stomatologa.

Koliko je bitna preventiva?

Preventiva je ključ! Kada je riječ o parodontologiji, vrlo je bitno održavati određenu preventivu kako bi se izbjegli problemi sa zubnim mesom i bolesti kao što je parodontoza.

Preporuke za preventivu

Oralna higijena u ovoj grani stomatologije ima jako veliku ulogu, a pogotovo su važna sredstva za održavanje oralne higijene. Zubni konac je vrlo bitan jer uklanja bakterije i plak na površinama do kojih teško možemo doći četkicom za zube. Uz pravilno četkanje zubi barem 2 puta dnevno i čišćenje zubnim koncem, od velike je važnosti i četkanje jezika jer se time skidaju odumrle stanice, bakterije i ostaci hrane.

Naruči se

Izjave naših pacijenata

Moji problemi sa zubima sežu još od 30-ih godina i iako sam redovito odlazio stomatologu s vremenom je zubno meso bilo u sve lošijem stanju, a ja sam se sve više povlačio u sebe. Glavni razlog zašto sam posjetio stomatološku polikliniku Štimac je bilo povlačenje zubnog mesa. Bio sam svjestan da mogu izgubiti zube što mi nije bila opcija. Posjetio sam dr. Štimac koja mi je rekla da sam došao u početnoj fazi parodontoze i da ćemo krenuti s parodontološkom terapijom kako bi se bolest usporila. Terapija nije najugodnija, ali je efikasna jer parodontoza sporije napreduje. Redovito posjećujem polikliniku Štimac i držim pod kontrolom parodontozu što i je moj cilj. Hvala puno cijelom osoblju poliklinike na ljubaznosti i stručnosti!

M.V.

Koji su uzroci bolesti parodonta? t

Uzroci bolesti parodonta su uglavnom loša oralna higijena, loša prehrana ili pušenje, koji dovode do prevelikog nakupljanja bakterija u usnoj šupljini. Osim bakterija koje uzrokuju probleme i bol desni, zubni kamenac koji se stvara između zuba i zubnog mesa također može utjecati na spuštanje zubnog mesa i potaknuti upalne bolove desni. Kamenac se redovito treba čistiti jer to spada u dio oralne higijene.

Koliko često moram dolaziti na parodontnu terapiju? t

Parodontna terapija provodi se po kvadrantu čeljusti te su potrebna 4 dolaska, no moguće je obraditi i dva kvadranta po dolasku. Vrlo bitno je napomenuti kako parodontološka terapija ne zaustavlja bolest parodonta već ju usporava te je ključna stvar u usporavanju bolesti i vrlo visoka razina oralne higijene kako bi se bakterije što manje prikupljale u područjima oko zuba. Također, preporuka su i redovite kontrole kod stomatologa koji prati dentalno stanje pacijenta i napredak bolesti.

Što ako ne krenem na vrijeme s liječenjem parodontoze? t

Ukoliko se ne krene na vrijeme s liječenjem parodontoze, s vremenom zubi postaju klimaviji (pomični), povlači se kost a sve to na kraju rezultira gubitkom zubi što je za svaku osobu izuzetan šok.

Mogu li se ugraditi implantati ako je prisutna parodontoza? t

Ukoliko je pacijent izgubio zub ili zube radi parodontoze, jedno od rješenja je ugradnja implantata kako bi se spriječio napredak bolesti i povlačenje zubne kosti.
U slučaju kada je kost već poprilično povučena, postoji mogućnost ugradnje umjetne kosti čime se postojeća kost okoštava i priprema za samu ugradnju zubnih implantata.

Je li moguće izraditi fiksni zubni most kod bolesti parodonta? t

U fazi kada je parodontna bolest uznapredovala te je vidljiva pomičnost zubi, oni se mogu učvrstiti fiksnim zubnim mostom kojim se zubi povezuju, a samim time više nisu pomični što pacijentu olakšava svakodnevne funkcije poput žvakanja.